مهمترین نقش داده ها در بازاریابی اینترنتی چیست
فناوریهای جدیدی مانند آنالیز کلان داده و یادگیری ماشینی، دقت و هوشمندی قابل توجهی برای بازاریابی دیجیتال رقم زدهاند و روشهای سنتی دیگر اثرگذاری سابق را ندارند.اهمیت کلانداده بسیار بیشتر از یک کلمهی کلیدی است. در واقع حجم عظیمی از اطلاعاتی که بهصورت رایانش ابری جمعآوری میشود، همهی جنبههای زندگی ما از بهبود سلامتی تا کاهش ترافیک در کلانشهرها را تحت تاثیر قرار میدهد. قدرتمندسازی کمپینهای بازاریابی نیز خدمت دیگر این علم به بازاریابان دیجیتال است.
به همین دلیل است که بازاریابان دیجیتال بهطور فزایندهای از فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات و کشف راه حلهای جدید برای خلق کمپینهای تبلیغاتی هوشمندتر استفاده میکنند. آنها همچنین قادر خواهند بود از الگوریتمهای پیشبینی کننده برای حدس و تخمین سلیقه و نیاز آتی مشتریان و تطبیق خود با آن استفاده کنند.
در باب مثال نتفلیکس قادر است با جمعآوری و پایش حجم عظیمی از اطلاعات کاربران بتواند پیشنهادهای بهتری متناسب با سلیقهی آنان ارائه دهد. بازاریابان نیز میتوانند درک بهتری از رفتار کاربران در وبسایتها داشته باشند. این کار باعث میشود شخصیسازی سایت آسانتر از گذشته باشد. واضح است که اگر بخواهیم ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشیم، ارزش شخصیسازی قابل کتمان نخواهد بود. در ادامه مواردی از کاربردهای کلانداده را در بازاریابی دیجیتال معرفی میکنیم.
هدفگیری و هوشمندی بهتر تبلیغات
هرچه ناشران اطلاعات بیشتری از بازدیدکنندگان خود جمعآوری کنند، این امکان را برای آنها فراهم خواهد ساخت تا تبلیغات مرتبطتری با سلیقهی مخاطب نمایش دهند. به همین منظور در حال حاضر گوگل و فیسبوک جزئیات دقیقتری برای تبلیغات ارائه میدهند. خردهفروشان نیز همین رویه را در پیش گرفتهاند. تصور کنید که هدفگیری کاربران برمبنای مقالاتی که کلیک میکنند یا ارتباط و اشتراکاتی که با مشتریان فعلی دارند، چقدر میتواند در موفقیت و کاهش هزینهی کمپینهای تبلیغاتی مؤثر باشد.
سرویس Weather Channel اکنون گوشهای از آیندهی تبلیغات را با تحلیل و بررسی الگوهای رفتاری مخاطبان در سه میلیون مکان در سراسر کره زمین نشان میدهد. این سرویس، اطلاعات را با دادههای هواشناسی برای فراهم کردن امکان تبلیغات دقیقتر و اثربخشتر به تبلیغدهندگان ارائه میکند. برای مثال برندهای تولیدکنندهی شامپو میتوانند در تبلیغات آنلاین برای مشتریانی که در مناطق مرطوب زندگی میکنند، محصولات نرمکننده پیشنهاد دهند.
برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.
مهمترین نقش داده ها در بازاریابی اینترنتی چیست
"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"
باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)
- ۹۶/۰۹/۱۳