گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

تبلیغات چیست و انواع آن کدامند

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰ ق.ظ

تبلیغات عبارت است از ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول یا خدمات از طریق حامل های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی، یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.  باید توجه کنیم که تبلیغ تحت تاثیر تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، بالا رفتن سطح آگاهی اجتماعی، رشد فکری، تغییر سلایق مردم و رشد سطح درآمد، افزایش جمعیت و تمایل به مصرف و بهتر زیستن می باشد.

یکی از ویژگی های تبلیغات که امکان دارد در طول تکامل آن تغییر کند این منظر از تبلیغات است که نمی تواند بلافاصله برای کالاهایی که تبلیغ می کند تقاضا ایجاد کند و در واقع مشتری نمی تواند به محض دیدن تبلیغی آن محصول را خریداری کند. اما هرچه رسانه ها بیشتر به مخاطبان اجازه تعامل با پیامی که به مخاطبان فرستاده شده است را بدهند توانایی تبلیغات برای تحریک تقاضا بهبود خواهد یافت.

اهمیت تبلیغات توسعه روز افزون صنعت تبلیغات باعث شده است تا این امر به یکی از پدیده های مهم جامعه امروزی تبدیل شود. تبلیغات از مهمترین متغیرهای رفتاری اثرگذار بر ساختار و عملکرد بازار است. تولید کنندگان در راستای حداکثر سازی سود خود در بازار اقدام به تبلیغات می کنند و فرض بر این است که تبلیغات بر سودآوری تولید کنندگان اثر مثبت و مستقیمی دارد. تبلیغات همانند گردشگری جهانی، بخش قابل توجهی از تجارت جهانی را تشکیل می دهد و از این جهت به سایر صنایع و خدمات تجاری جهان از جمله صنایع خودرو، پوشاک ، آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، رسانه ها وابسته است.

علاوه بر سودآوری ذاتی صنعت تبلیغات اهمیت راهبردی آن به نحوی است که می توان گفت جایگاه کشور های مختلف در اقتصاد جهانی تا حد زیادی متاثر از کمیت و کیفیت حضور آنها در بازار جهانی تبلیغات است. صرف هزینه برای تبلیغات در حجم بالا صورت می گیرد. طی تحقیقات صورت گرفته برآورد شده که در دنیا بالای 400 میلیون دلار برای تبلیغات خود خرج می کنند. این سطح از هزینه که صرف تبلیغات می شود می تواند از هزاران شرکت و میلیون ها شغل پشتیبانی کند. در حقیقت بسیاری از کشور ها و رسانه هایی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه بدون درآمدی که از تبلیغات در می آورند نمی توانند در کسب و کار باقی بمانند.

انواع تبلیغات هرمحصول، کالا یا خدمتی دارای یک منحنی عمر می باشد که تحت عنوان منحنی عمر محصول ( PLC ) بیان می شود. که این منحنی شامل 4 مرحله است: معرفی، رشد، بلوغ و افول، که در هر کدام از این مراحل محصول ما در وضعیت و شرایط متفاوتی وجود دارد پس تبلیغات ما نیز باید متناسب با مرحله ای باشد که محصول در آن قرار گرفته است. بدین منظور انواع تبلیغات را بیان می کنیم.

برای مطالعه بیشتر مطلب کلیک نمایید.

تبلیغات چیست و انواع آن کدامند



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
  • وب مک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی