گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۸
آذر

برندسازی یا برندینگ (Branding)، بحثی است که جدیدا دغدغه بسیاری از شرکت‌ها شده و مدیران خیلی از مجموعه‌ ها به آن توجه می کنند و از مسائل مهم توسعه هر شرکت به شمار می رود.

نکته قابل توجه اینکه خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست!

نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

در تمام این مسیر، همه‌ی اِلِمان‌های بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ!


از کجا شروع کنیم؟

دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید، برای ایجاد برند، 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:


•    تبلیغات

•    روابط عمومی

•    پیشبرد فروش

•    بازاریابی مستقیم

•    فروش شخصی

•    بسته بندی

•    رویدادها و اسپانسرینگ

•    خدمات مشتری

به طور کلی برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد،بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد...

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۸
آذر

شک نکنید سئو تضمینی یک شعار هست. اما چرا یک شعار می باشد؟

بارها و بارها مالکین وب سایت و کسب و کارهای اینترنتی به ما مراجعه میکنند و سوال میکنند که آیا شما سئو تضمینی انجام میدهید؟و یا اینکه میگویند بابت هزینه ایی که به شما داده خواهد شد چه تضمینی میکنید تا ما به رتبه اول گوگل برسیم؟ ما با آنها میگویم نه تنها شرکت ما بلکه بزرگترین شرکت هایی طراحی و بهینه سازی سایت در جهان نه در تبلیغات و نه در قراردادها و صحبت ها به شما تضمین نخواهند داد. ما 5 دلیل برای شما خواهیم آورد که ثابت میکند سئو تضمینی صرفا شعار می باشد البته گاهی ممکن هست برای بعضی کلید واژه ها کم رقابت موفق باشند اما تضمین آن کاملا شعار گونه و تبلیغاتی می باشد. 


سئو تضمینی تنها برای جذب مشتری می باشد:

1. سئو تضمینی ذهنیت بدی ایجاد کرده است و این کار خراب کرده است.

2. گوگل نسبت به سئو تضمینی هشدار میدهد و بارها گفته است که اعتماد نکنید.

3.رتبه بندی گوگل در همه مکانها و اینکه با اکانت گوگل در حال جستجو هستیدیاخیر و همچنین بازدید صفحات مختلف فرق داردو یکتا نیست.

4. داشتن رتبه اول کافی نیست.

5. تضمین چیزی که در اختیار شما نیست.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.



"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۷
آذر

برحسب تعریف ، دامنه نام یکتایی است که وب سایت شما از طریق آن شناخته می شود. دامنه از یک یا چند بخش تشکیل شده است که اصطلاحا به آن label گفته می شود .

 در نظر داشته باشید که کارکترهایی نظیر space " " یا - را نمی توانید در نام دامنه استفاده کنید .

نام دامنه را چگونه انتخاب کنم ؟

1 . اطلاعات سایت را توصیف کند.

اگر سایت شما در زمینه اطلاع رسانی یا سرویس دهی فعالیت خواهد کرد، بهتر است نام آن توصیف کننده این فعالیت باشد.

اگر دامنه شما به راحتی به خاطر سپرده شود ، بازدیدکنندگان خود را برای آینده حفظ خواهد کرد. پارامترهای متعددی در به خاطر سپردن دامنه موثرند به عنوان مثال موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

اگر نام دامنه شما لغتی است فارسی که با کارکترهای انگلیسی نوشته شده است، باید عمومی ترین نوع نوشتار آن کلمه را مورد استفاده قرار دهید. به عبارت ساده تر کاربر نباید برای رسیدن به سایت شما بارها نام دامنه را به صورت غلط تایپ کند تا یکی از موارد آن پس از بارها آزمایش و خطا سایت شما را نمایش دهد!

تعداد کارکترهای دامنه را تا حد امکان کم کنید. اما در این کم کردن کارکتر افراط نکنید، گویا بودن دامنه برای سایتهایی که تنها ماهیت آنلاین دارند حیاتی است .

2. از نام دیگران استفاده نکنید

اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران. هیچگاه بدون دلیل نام دامنه ای مشابه نام دیگران انتخاب نکنید. این مساله را خصوصا در فروشگاههای آنلاین مدنظر قرار دهید. اگر این مساله از لحاظ قانونی مشکل نداشته باشد از نظر اعتماد کاربران به شما تاثیر منفی بسیار زیادی دارد .

3 . موتورهای جستجو را مد نظر قرار دهید

قرار گرفتن کلیدواژه اصلی فعالیت سایت در نام دامنه اولویت دامنه را در جستجوها بالا می برد. این مساله را در زمان انتخاب زبان نام دامنه خود نیز لحاظ کنید. به عنوان مثال اگر شما از لغت shop به جای foroushgah استفاده کنید در جستجوهای لغت shop اولویت خواهید داشت. مخاطب خود را مد نظر قرار دهید .


 

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"


با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۷
آذر

استفاده از ویدیو بک  گراند (Video Background) در طراحی سایت آری یا خیر؟

در اینکه استفاده از ویدیو بکگراند در طراحی سایت می تواند بسیار زیبا باشد و یک تجربه کاربری خوبی را منتقل نماید شکی نیست. اما عدم رعایت نکات کلیدی و استاندارد لازم و مهم میتواند نتیجه عکس نیز به مخاطب ارایه نماید.

گروه وب مک اکنون توانسته است در نسخه جدید وب سایت خود با رعایت نکات لازم در استفاده از ویدیو بکگراند رابطه کاربری زیبایی را ارایه نماید    

مهمترین اصول اساسی و مهم در استفاده از ویدیو بک گراند در طراحی سایت

استفاده از ویدیو بکگراند, خوب و بسیار زیبا میتواند باشد اما به شرط رعایت تمام نکات اساسی ومهم آن . به عنوان مثال تنها حجم کم ویدیو دلیلی کافی برای استفاده از ویدیو بک گراند نمی باشد و اینکه اصولا در چه سایت های خوب هست استفاده شود و در چه سایت هایی نباید استفاده شود و سایر نکاتی که در زیر مطرح خواهد شد میتواند به شما کمک نماید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

استفاده از ویدیو بک  گراند (Video Background) در طراحی سایت 


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۷
آذر



امروزه در سایت های مدرن و جدید, وجود فضاهای خالی امر نه تنها غیرمفید و هدر دادن فضا محسوب نمیشود بلکه بسیار مفید نیز می باشد. کاربران امروزی بلافاصله وقتی  وارد یک صفحه وب سایت می شوند ابتدا با کمک اسکرول صفحه تا انتهای مقاله و مطلب را بررسی میکنند. طبیعی ست برای بررسی یک مطلب, چیدمان مطالب,رعایت فاصله بین خطوط و رعایت فاصله بین متن ها و المانها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
یکی از راه حل های جلب توجه کاربران استفاده از سادگی و البته فضای خالی در اطراف المان های مهم صفحه است.
در این مقاله ابتدا سعی خواهیم کرد تعریف مناسبی از فضای خالی یعنی Whitespace در طراحی سایت را بیان نماییم.
فضای خالی در طراحی سایت چیست؟
فضای خالی فقط به معنای بکگراند سفید در صفحه نمی باشد بلکه میتواند هر طرح و رنگی باشد.  تعریف دقیق ما از فضای خالی این می باشد که می بایست: 1- بین خطوط فاصله مناسب وجود داشته باشد. 2- بین متن و المانها فاصله مناسب وجود داشته باشد 3- اطلاعات تماس با ما مخصوصا شماره های تماس باید به صورت فاصله دار باشد و از تو در تو نوشتن شماره های تماس خود داری شود. و به طور کلی مرز بندی بین محتوا رعایت شده باشد.
تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است که همگی آنها بر یک نتیجه تاکید دارند؛ نبود فضای خالی و فاصله میان المان های صفحات وب موجب تشویش ذهن و سردرگمی کاربر میشود. مغز انسان به طور ناخودآگاه حس منفی جذب کرده و نمیتواند به درستی محتوا را آنالیز میکند. در این شرایط عموما کاربران تصمیم به ترک صفحه یا سایت میگیرند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.

"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)





جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۶
آذر

 در این مقاله 5 نکته از نکات اساسی و بسیار مهمی که باید در طراحی یک سایت ساده رعایت کرد را توضیح خواهیم داد. طراحی سایت ساده علاوه بر سلیقه و کدنویسی نیازمند رعایت نکات کاربردی برای دسترسی بهتر بازدیدکنندگان به مطالب نیز می باشد. از اینرو ساده کردن هرچه بیشتر کار با سایت و راحتی کاربران با آن رضایتمندی مشتریان شما را افزایش خواهد داد.



1- مشخص و تعیین کردن بخش های اصلی سایت:

این کار به شما کمک میکند که تمامی مطالب سایت را در دو گروه:1- ضروری و مهم و 2- غیر ضروری تقسیم نمایید . در نگاه اول شما به عنوان طراح سایت شاید فکر کنید که تمامی مطالب شما مهم هستند اما تجربه نشان داده است با کمی دقت و بررسی بیشتر میتوان تا 80 درصد مطالب را به عنوان مطالب غیر ضروری و غیر مهم دانست. این موضوع آنچنان اثبات شده و علمی هست که به قانونی به نام 80-20 شناخته شده است.

شما با تمرکز بیشتر بر روی محصولات و خدمات خود که مورد نیاز ضروری مشتریان است متوجه خواهید شد که کدام خدمات شما جزء مهمترین ها یا همان 20 درصد و کدام خدمات و محصولات شما جزء 80 درصد یا غیر ضروریها می باشد.

قانون 80-20 چیست و به ما چه میگوید:

براساس قانون 80-20 تنها 20 درصد مطالب موجود در صفحه سایت مهم بوده و ارزش آن را تعیین میکنند و 80 درصد بقیه قابل حذف هستند یعنی با حذف آن لطمه ای به کارایی سایت نخواهد زد. بطور مثال در یک صفحه خاص این 20 درصد میتواند یک فرم ثبت نام، اشتراک خبرنامه و یا خرید محصول باشد.

با استفاده از قانون 80-20 و با برجسته سازی بخش های اصلی به سرعت تاثیر آن را بر عملکرد مشتریان در سایت و میزان بازدهی تبلیغات خود خواهید دید. افزایش میزان فروش یا نسبت ثبت نام به بازید میتواند موفقیت شما را تضمین کند زیرا مطالب اضافی برای درگیر کردن ذهن بازدیدکننده و خروج از صفحات سایت وجود ندارند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.

طراحی سایت ساده و 5 نکته اساسی از نکات کاربردی و بسیار مهم در طراحی سایت


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)

جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۶
آذر

در این مقاله می خواهیم در مورد تعدادی از باید ها و نبایدها که باید در طراحی سایت رعایت شود را  همراه با توضیح کامل ارائه نماییم:


1-جستجو در سایت، 2-خوانا نبودن متن، 3-رعایت اصول نگارش، 4-طراحی سایت با دسترسی مناسب، 5-تنوع صفحات در طراحی سایت، 6-استفاده نکردن از موسیقی متن، 7- آزمایش کارایی طراحی سایت.

از جمله 7 نکته اساسی از نکات مهم و کاربردی در طراحی سایت می باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. یادمان باشد در طراحی سایت باید دو نکته همزمان باهم استفاده شود 1- کاربردی بودن و راحتی دسترسی به تمام صفحات سایت 2- دارای خلاقیت در پیاده سازی و جذاب بودن برای بازدید کننده گان .یعنی همزمان باید سعی شود هردو معیار در نظر گرفته شود.

1. جستجو در سایت : در مفید بودن وجود سیستم جستجو در سایت شک نکنید گاهی کاربران فرصت بررسی مقالات شما را تا رسیدن به مقاله مورد نظر ندارند بنابراین وجود باکس جستجو میتواند بلافاصله به کاربر کمک نماید تا به هدف خود برسد. 

پیشنهاد: به عنوان طراح سایت شما هم میتوانید خود سیستم جستجو در مقالات و مطالب سایت را پیاده نمایید و هم اینکه از سیستم جستجو گوگل در سایت به نحوه زیر استفاده نمایید:....

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

7 نکته از مهمترین نکات اساسی در طراحی سایت که باید رعایت شود



"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۱
آذر


در این مقاله تعریف لینک سازی داخلی و  انواع لینک سازی داخلی را بررسی نموده و نکات مربوط به هر کدام را با ذکر مثالهای تصویری توضیح خواهیم داد.

لینک سازی داخلی :
لینک سازی داخلی در حقیقت لینک های بین صفحات در یک سایت می باشد وجود این لینک ها باعث خواهد شد که بازدید کنندگان سایت بتوانند بین صفحات مختلف جابجا شوند و از دید ربات های گوگل هم باعث میشود که بتوانند ربات توسط این لینک ها مطالب تمامی صفحات را ایندکس نمایند. بنابراین با توجه به توضیح فوق لیک سازی داخلی یک کار بسیار مهم و ضروری می باشد که می بایستی برای چگونه و درست ایجاد کردن این نوع از لینک سازی دقت لازم را به عمل اوریم.

مهمترین تکنیک ها در لینک سازی داخلی و انواع لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا یک شبکه داخلی در سایت خود ایجاد کرده و صفحات ارزشمند را به گوگل و کاربر معرفی کنید. نکته جالب توجه این است که لینک های داخلی از نظر تاثیر بر سئو تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

به طور کلی میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:
1- منوی هدر سایت 
2- لینک های موجود در محتوا 
3- لینک های موجود در فوتر یا سایدبار...

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.




"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)

 


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۱
آذر


سئو داخلی تمامی فعالیت های می باشد که طراحان سایت به همراه تولید کننده گان محتوا باید تلاش کنند آن را رعایت نمایند به عبارتی : سئوی داخلی (Onpage SEO) مجموعه ای از فعالیت های شما در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود.

سئو خارجی آن دسته از فعالیت های می باشد که شما خارج از فرایند داخلی سایت انجام می  دهید از جمله بک لینک سازی و ...  سئو داخلی و سئوی خارجی مکمل یکدیگر می باشند. با این تفاوت که سئو داخلی منحصرا دست شما می باشد اما سئو خارجی و نتایج آن گاها در اختیار شما نمی باشد.

دراین مقاله به 12 نکته طلایی و اساسی بسیار مهم در سئو داخلی و تولید محتوای سئو که باید رعایت کرد به همراه توضیحات لازم ارایه می کنیم.

1- انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت: عنوان هر صفحه مهمترین المان سئوی داخلی می باشد و معمولا شامل کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن است. انتخاب عنوان مرتبط با موضوع و شامل کلمه کلیدی باعث می شود که در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل، صفحه و سایت شما نیز به کاربران پیشنهاد شود.


2-  توضیحات متا در سئوی داخلی: تگ توضیحات برای جذب بازدیدکننده به سایت اهمیت دارد چرا که این بخش در نتایج جستجو نمایش داده می شود. توضیحات متا پیش از این تاثیر بالایی در رتبه بندی گوگل داشته است اما به علت سوء استفاده های کاربران و معرفی الگوریتم های جدید گوگل مانند مرغ مگس خوار، تا حدی ارزش و اعتبار آن در رتبه بندی نتایج جستجو کاهش یافته است. با این وجود همچنان توضیحات متا مهمترین بخش برای جلب توجه مخاطبین و مشخص نمودن موضوع محتوای شما می باشد.


3-  هدینگ یا عنوان ها در صفحه منظور تگ h1 تا h6 می باشد که مهمترین آن h1 می باشد. برعکس تگ عنوان و تگ توضیحات متا، بخش هدینگ در صفحات وب سایت برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده می باشد. موتورهای جستجو موضوع و اطلاعات موجود در صفحه را از طریق همین هدینگ ها مخصوصا تگ h1 می یابند.......


برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.

12 نکته طلایی و بسیار مهم در سئو داخلی (On-page)



"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۱۹
آذر

در این مقاله سعی داریم 4 مفهوم بسیار مهم از تجربه کاربری یا همان (UX) را بررسی نماییم رعایت یا عدم رعایت بعضی از این موارد میتواند منجر به خروج کاربر از سایت و یا بر عکس علاقه مند شدن به ماندن در سایت و مطالعه مقالات شود.

به طور کلی: 1- نداشتن انتظار بیش از حد از کاربر، 2- طراحی برای همه ی کاربران، 3- عدم استفاده نامناسب از اصطکاک در طراحی سایت، 4- طراحی کردن سایتی که مشتری می خواهد مهمترین مفاهیم این مقاله می باشد.

1.  انتظار بیش از حد از کاربران:

غالبا در طراحی سایت افراد حرفه ای در این حوزه هستند و سالهاست با فراز و نشیب های فضای مجازی آشنایی دارند. انها به عنوان مثال به خوبی معنای انواع آیکون ها و کاربرد هر کدام را میدانند انها به خوبی با اهمیت استفاده از تصویر و متن و اینفوگرافی را میدانند اما مسئله این هست که همه بازدید کنندگان سایت شما تا این حد حرفه ای نیستند که بتوانند و متوجه این موضوعات شوند.

           خلاصه اینکه طراحان سوال برای مثال موارد زیر را بدیهی و منطقی میدانند:

•    کاربر از کنترل ها آگاهی دارد.

•    کاربر آیکونها، نمادها و لوگوها را می شناسد و مفهومش را درک می کند.

•    کاربر تمام تمرکز و حواسش را به وب سایت ما می دهد.

•    کاربر دستورالعمل های سایت ما را می خواند و …

مشکل این جاست که این فروض طراحان سایت که فرض های منطقی نیز به نظر می رسند در بسیاری از مواقع واقعیت ندارند. برخی از کاربران برای اولین بار آیکون ها و نمادها را می بینند، برخی از آنها دستورالعمل ها را نادیده می گیرند، بسیاری تصاویر را گیج کننده می دانند و با نوشته راحت ترند و … . این مسائل باعث می شوند که در بسیاری از موارد فرضهای طراحان سایت با واقعیت متفاوت باشد و در نتیجه ی آن، تجربه ی کاربری سایت مطلوب نخواهد بود./طراحی سایت در مشهد

2.  طراحی برای همه ی کاربران :

همیشه به طراحان سایت گفته میشود که سایت را طوری طراحی نمایید که برای همه مجموعه کاربران و بازدیدکنندگان سایت مفید باشد . اما این موضوع الان دیگر کاملا منتفی شده است. انتظار اینکه تجربه کاربری یک وب سایت رضایت تمام طیف های کاربران را کسب نماید کمی سخت به نظر میرسد. به مثال زیر دقت نمایید : گوگل را در نظر بگیرید، گوگل تمرکز اصلی خود را بر روی جستجوگرها می گذارد، کاربرانی که در گوکل به جستجو می پردازند، اما آیا اینها تنها کسانی هستند که از گوگل استفاده می کنند؟ خیر!

تبلیغ کنندگان، رباتها، کلاه برداران (کسانی که با دکمه های دانلود قلابی، نرم افزارهای ناخواسته و ویروس ها را منتشر می کنند) نیز از کاربران گوگل هستند، اما گوگل برای بهتر کردن تجربه کاربری آنها طراحی نمی کند و فقط به تجربه ی کاربری جستجوگران توجه می کند. 

آنچه که به عنوان طراحی سایت برای کاربر توصیه می شود در واقع طراحی برای مخاطب هدف است و بسیاری از طراحان این را در نظر نمی گیرند. طراحی سایت شما باید برای کاربرانی که آن ها را هدف قرار داده اید مناسب باشد. همچنین از طرفی توصیه ی بیش از حد به نیازهای کاربر باعث ایجاد محدودیت برای طراح و مانعی برای طراحی خلاقانه وب سایت می شود.

3. استفاده نامناسب از اصطکاک (Friction) یا مقاومتی در طراحی سایت:

ابتدا بدانیم اصطکاک در طراحی سایت یعنی چی؟ اصطکاک در حقیقت ایجاد مقاومت در انجام یک عمل برای مشتری می باشد به مثال های زیر خوب دقت نمایید تا معنای ایجاد اصطکاک از سمت طراح سایت برای کاربر را متوجه شوید:   

•    استفاده از تصاویر امنیتی (Captcha) در فرم های تماس وب سایت

•    افزایش دادن تعداد مراحل هر فرآیند درون سایت

•    استفاده از صفحات بلند با نوشته های طولانی

•    استفاده از تعداد فیلدهای زیاد در فرم ها برای افزایش خستگی و ایجاد بی میلی در کاربر

•    استفاده از تعداد فیلدهای بسیار کم برای ایجاد دسترسی راحت تر برای همه کاربران

•    پرسیدن اطلاعات شخصی یا مالی کاربران، بدون اینکه اطلاعاتی درباره ی خود ارائه دهید

    با تنظیم اصطکاک در طراحی سایت و کم و زیاد کردن آن می توان کاربران و تماس های آن ها را کاهش یا افزایش داد.

4.  طراحی کردن سایتی که مشتری می خواهد :

سوال؟ اگر مشتری از طراح سایت نوعی طراحی را بخواهد که طراح می داند خواسته او اشتبا ه است چه باید کرد؟ آیا باید به خواسته سفارش دهنده تن داد با وجود اشتباه بودن خواسته و نظر ایشان یا کاری که درست هست باید انجام داد؟

قالب طراحان سایت در اینگونه موارد سکوت می نمایند به دلیل اینکه: احتمالا اگر تن به خواسته و نظریات کارفرما عمل نکنند منجر به از دست دادن پروژه و یا شغل خود میشوند . شاید حق هم همین باشد اما تجربه نشان داده است اجرای کارهای ضعیف و شکست خورده منجر به از دست دادن پروژه های عظیم در آینده خواهد شد!!! حال انتخاب با شما...



"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"


با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید :