محصول یا خدمت
بایستی محصول یا خدمتی را که میخواهید ارائه دهید، توضیح دهید. اینجاست که باید نشان دهید که محصول شما منحصر به فرد بوده و میتواند در جذب مشتری به موفقیت برسد. ابتدا مشخص نمایید که چه چیزی میخواهید ارائه دهید، محصول و خدمت یا فرآیند. دوم، آن را معرفی کنید. سوم، دلایل اهمیت، منحصر به فرد بودن و مزیت استفاده از آن را بیان کنید و بگویید که چرا با سایر محصولات احتمالاً مشابه متمایز است و نحوهی کار آن را با کمک ابزار مختلف (جدول و نقشه و ... ) نشان دهید.
در این بخش با توجه به فرد یا سازمانی که طرح کسب و کار را خطاب به وی مینگارید، میتوانید وارد جزئیات فنی شوید به صورتی که هم بحث امنیت در نظر گرفته شود و هم از حوصلهی خواننده خارج نشود. برای مثال ممکن است سرمایهگذار نه تنها به ریز جزئیات فنی نیاز نداشته باشد، بلکه حتی شاید از موضوع دانش تخصصی شما نیز بیاطلاع باشد که این امر خوانندهی طرح کسب و کار را خسته مینماید.
توصیه: با توجه به رعایت اختصاصی بودن طرح کسب و کار برای فرد یا سازمان مورد نظر، در بعضی موارد که نیاز به اطلاعات فنی جزئیتری میباشد، میتوان آنها را به صورت پیوست به طرح اضافه نمود....
برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.
نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید