گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

۲۱ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۷
دی


محصول یا خدمت

بایستی محصول یا خدمتی را که می‌خواهید ارائه دهید، توضیح دهید. اینجاست که باید نشان دهید که محصول شما منحصر به فرد بوده و می‌تواند در جذب مشتری به موفقیت برسد. ابتدا مشخص نمایید که چه چیزی می‌خواهید ارائه دهید، محصول و خدمت یا فرآیند. دوم، آن را معرفی کنید. سوم، دلایل اهمیت، منحصر به فرد بودن و مزیت استفاده از آن را بیان کنید و بگویید که چرا با سایر محصولات احتمالاً مشابه متمایز است و نحوه‌ی کار آن را با کمک ابزار مختلف (جدول و نقشه و ... ) نشان دهید.

در این بخش با توجه به فرد یا سازمانی که طرح کسب و کار را خطاب به وی می‌نگارید، می‌توانید وارد جزئیات فنی شوید به صورتی که هم بحث امنیت در نظر گرفته شود و هم از حوصله‌ی خواننده خارج نشود. برای مثال ممکن است سرمایه‌گذار نه تنها به ریز جزئیات فنی نیاز نداشته باشد، بلکه حتی شاید از موضوع دانش تخصصی شما نیز بی‌اطلاع باشد که این امر خواننده‌ی طرح کسب و کار را خسته می‌نماید.


توصیه: با توجه به رعایت اختصاصی بودن طرح کسب و کار برای فرد یا سازمان مورد نظر، در بعضی موارد که نیاز به اطلاعات فنی جزئی‌تری می‌باشد، می‌توان آنها را به صورت پیوست به طرح اضافه نمود....

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.

نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

تلفن مشاوره :  36040001 - 051 (10 خط )



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۷
دی


 در تئوری و روانشناسی رنگها میتوان گفت : سفید نماد پاکی و صداقت , مشکی نماد دلیری و قدرت , قرمز نماد هیجان و احساسات شدید, آبی القاء کننده آرامش, سبز نشان تندرستی,  قهوه ای نشانه توانگری مالی و متانت, خاکستری نشان اعتبار و نفوذ, صورتی نشان ملایمت و ظرافت, بنفش نماد وقار و معنویت, نارنجی نشان شوخ طبعی و سرزندگی, زرد رنگ خورشید نماد حسادت, طلایی نشانه گرانقیمت بودن و ارزش, نقره ایی نشان سرما و علمی بودن می باشد.
1. رنگ سفید در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : صداقت، پاکیزگی، صمیمیت و ملایمت است. این رنگ مناسب ترین رنگ برای پس زمینه صفحات وب است. در امور تجاری، سفید رنگی است که علاوه بر اینکه مانع خستگی می شود، انرژی مثبتی را به کاربر القاء می کند.

2. رنگ سیاه در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : عواملی چون قدرت، دلیری، شهامت،فریبندگی و مهارت اشاره دارد. این رنگ برای نمایش متن روی پس زمینه سفید ایده آل است. ذکر این نکته نیز لازم است که استفاده از این رنگ پس زمینه،موجب خستگی مخاطب می شود.

3. رنگ قرمز در معرفی روانشناسی و تئوری رنگها نماد : توانایی، هیجان،احساسات شدید،سرعت،خطر و تهاجم است. رنگ قرمز در تجارت به معنای قرض و بدهی است. این رنگ شدیدترین رنگ برای ابراز احساسات بوده و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند.....
برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"

با ما تماس بگیرید. تلفن : 36040001- 051 (10 خط)



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۵
دی


از سالها قبل همواره طراحان سایت در پی تولید صفحات وب جذاب، برای کاربران خود بوده اند. اوایل وجود تصاویر gif مخصوصا در تبلیغات بسیار رونق گرفت و دلیل اصلی آن هم این بود که با متحرک و روشن و خاموش کردن تصاویر و .. باعث جلب توجه کردن می نمودند .  مدتی بعد با آمدن ابزارهای پیشرفته و حرفه ای شدن طراحی صفحات به کمک jquery , html5, css و ... اندی از محبوبیت آن کاسته شد. اما در ادامه مجددا با روی کار آمدن نرم افزارهای ارتباط تحت موبایل و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام به شدت رونق گرفت و در حال حاضر نیز علاقه کاربران به استفاده از این فایلها بیشتر و بیشتر شده است. حال این موضوع باعث شده که مجددا جای خود را در طراحی سایتها مخصوصا سایت های فروشگاهی و مد و لباس باز نماید.

به نظر میرسد اکنون امادگی این را دارید که تعریف واضح تری از مفهوم سینما گراف ارائه دهیم:


سینماگراف چیست؟ سینما گراف نه عکس کامل هست و نه کاملا ویدیو . چیزی حد و واسط هر دوی اینهاست. دلیل استفاده از این نوع تکنولوژی هم کاملا واضح می باشد. چشم انسان عاشق و علاقه مند به تحرک هست و معمولا از تماشای اجسام متحرک لذت میبرد و این همان نقطه قوت و دلیل فراگیر شدن و رقبت به تولید اینگونه فایلها می باشد که با تعریف سینماگراف در فرهنگ طراحان و مخاطبان وب سایتها و نرم افزارها جا باز کرده است...

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

سینما گراف (Cinemagraph) چیست؟


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

تلفن مشاوره :  36040001 - 051 (10 خط )



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۵
دی


 در این مقاله به اندازه کافی دلیل خواهیم آورد که اثبات میکند داشتن یک سایت رسپانسیو بسیار بهتر و با ارزشتر از یک اپ موبایل می باشد. همچنین به شما خواهیم گفت در چه حالتی میتواند به سمت سرمایه گزاری و تولید اپ موبایل بروید . کمک خواهیم کرد تا شما درگیر هزینه های سنگین جهت تولید اپ موبایل برای اندروید و ios نشوید مگر به دو دلیل لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید. 

شما باید بدانید که داشتن یک سایت رسپانسیو برای تجارت شما به مراتب کم هزینه تر و مفیدتر خواهد بود . یک سوال؟ شما در یک ماه گذشته چند اپ جدید روی گوشی خود نصب کرده اید؟ قطع به یقین بدانید اگر جواب شما یک یا بیشتر از یک اپ جدید است مطمئنا شما در اقلیت هستید .


بررسی ها نشان میدهد که صاحبین کسب و کار ، گمان می کنند که این روزها بعلت انجام فعالیت های گسترده کاربران اینترنت از طریق گوشی ، پس داشتن اپ یا همان نرم افزار موبایل برای معرفی کسب و کار خود ضروری می باشد . در حقیقت این همان خطا و اشتباه اصلی آنها می باشد. اما باید بدانند هرچه قدر میزان حضور کاربران در ان فضا بیشتر باشد علاقه آنها به نصب نرم افزارها کمتر می شود.

اجازه دهید در ادامه کمی بیشتر از تعریف اپ موبایل بدانیم و اینکه دقیقا تعریف اپ موبایل چیست؟ تا بعد با توجه به این تعریف ادامه مطلب را پیش ببریم....

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

آیا سایت رسپانسیو داشته باشم یا اپ موبایل (app mobile)


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

تلفن مشاوره :  36040001 - 051 (10 خط )


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۱
دی

محصول یا خدمت

بایستی محصول یا خدمتی را که می‌خواهید ارائه دهید، توضیح دهید. اینجاست که باید نشان دهید که محصول شما منحصر به فرد بوده و می‌تواند در جذب مشتری به موفقیت برسد. ابتدا مشخص نمایید که چه چیزی می‌خواهید ارائه دهید، محصول و خدمت یا فرآیند. دوم، آن را معرفی کنید. سوم، دلایل اهمیت، منحصر به فرد بودن و مزیت استفاده از آن را بیان کنید و بگویید که چرا با سایر محصولات احتمالاً مشابه متمایز است و نحوه‌ی کار آن را با کمک ابزار مختلف (جدول و نقشه و ... ) نشان دهید.

در این بخش با توجه به فرد یا سازمانی که طرح کسب و کار را خطاب به وی می‌نگارید، می‌توانید وارد جزئیات فنی شوید به صورتی که هم بحث امنیت در نظر گرفته شود و هم از حوصله‌ی خواننده خارج نشود. برای مثال ممکن است سرمایه‌گذار نه تنها به ریز جزئیات فنی نیاز نداشته باشد، بلکه حتی شاید از موضوع دانش تخصصی شما نیز بی‌اطلاع باشد که این امر خواننده‌ی طرح کسب و کار را خسته می‌نماید.

توصیه: با توجه به رعایت اختصاصی بودن طرح کسب و کار برای فرد یا سازمان مورد نظر، در بعضی موارد که نیاز به اطلاعات فنی جزئی‌تری می‌باشد، می‌توان آنها را به صورت پیوست به طرح اضافه نمود.....

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

 نکاتی درمورد شناسایی محصول و یا خدماتی که می خواهید به مشتری ارائه دهید


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

تلفن مشاوره :  36040001 - 051 (10 خط )


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۱
دی


با پیشرفت روز افزون فناوری و اضافه شدن استارتاپ های ایرانی جدید با ایده های حلاقانه شاهد به وجود آمدن شغل های جدیدی  هستیم که تا قبل از این وجود نداشت .اکنون با به وجود آمدن این شغل های جدیدواژه دورکاری معنای گسترده تری پیدا کرده و صرفا به انجام برخی پروژه های تعداد کمی از سازمان ها بدون حضور فیزیکی در دفاتر کاری شان محدود نمی شود بلکه حالا بسیاری از نیروهای یک شرکت از افراد دورکار حساب می شوند. این موضوع در استارتاپ ها بیشتر به چشم می خورد و واژه فریلنسر را در ترکیب واژگانی مشاغل کشور وارد کرده است و حتی سامانه هایی برای مشاغل اینگونه افراد طراحی شده است..........

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

بیمه تامین اجتماعی شاغلین استارتاپ ها 


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها وسئو و بهینه سازی"

تلفن مشاوره:  36040001 - 051 (10 خط)


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۰
دی

در این مقاله در مورد یکی از مفاهیم مهمی که در سال 2018 بایستی سئوکاران توجه ویژه به آن داشته باشند صحبت خواهیم کرد. آن موضوع و مفهوم مهم چیزی نیست جز نرخ کلیک CTR (Click Through Rate) . تلاش خواهیم کرد در این مقاله قدم به قدم تعاریف این موضوع را بیان نماییم و در ادامه تکنیک های اصلی برای افزایش نرخ کلیک را  شرح دهیم.

CTRچیست و چه مفهومی دارد؟ وقتی فردی یک کلمه یا عبارت را در گوگل جستجو میکند گوگل نتایجی را به جستجو کننده نشان میدهد تعداد نمایش صفحه شما به کاربران (impression) نامیده میشود. حال اگر این عدد را یعنی  (impression) تقسیم بر تعداد کلیک آنها بر روی لینک شما  کنیم عددی که به دست می آیند نرخ کلیک گفته میشود.

مقدار CTR برای هر کلمه کلید و هر صفحه متفاوت است. بعنوان مثال ممکن است CTR شما برای عبارت آموزش سئو ۱۰ درصد باشد ولی برای عبارت آموزش سئو حرفه ای ۱۸ درصد باشد و هر دو عبارت به یک صفحه از سایت منتهی شوند. همچنین یک عدد CTR متوسط برای هر صفحه از سایت شما محاسبه میشود که میانگین CTR تمام کلماتی است که با جستجوی آنها صفحه شما در نتایج جستجو نمایش داده میشود.
نکته ای که باید بدانید این هست که اگر شما در اخر صفحه دوم باشید و کاربر وارد صفحه دوم شود و حتی اسکرول را هم تا انتهای صفحه پایین نیاورد یک impression به صفحه شما داده میشود. اما اگر وارد صفحه دوم نشود به هیچ کدام از نتایج صفحه دوم impression داده نمیشود.

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید..

 نرخ کلیک (CTR) چیست؟ چگونه نرخ کلیک خود را افزایش دهیم


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها وسئو و بهینه سازی"

تلفن مشاوره:  36040001 - 051 (10 خط)



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۲۰
دی


 در این مقاله میخواهیم در مورد لحظات تلخ میان تقابل گوگل و انسان  صحبت کنیم !!! آنجا که باید شاهد رودرویی رضایت کاربر یا همان (تجربه کاربر) و رضایت ربات های گوگل (سئو) باشیم. در این مقاله بعد از بررسی های انجام داده شده 4 نقطه این تقابل را به شما معرفی خواهیم کرد و با نمونه ای موفق و ناموفق این تقابل آشنا خواهیم شد.

در ابتدا تعدادی از مواردی که جلب رضایت کاربر می شود به عبارتی تجربه کاربر(UXD یا UED )محسوب میشوند را مطرح میکنیم: 1- سرعت بارگذاری صفحات 2- ساختار ارائه محتوا 3- نمایش صحیح در موبایل و تبلت 4- ارائه تصاویر و ویدئو مرتبط با موضوع 5- قابلیت ارسال دیدگاه و پاسخ گویی به آنها 6- امکان امتیازدهی به محتوا 7- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی 8- استفاده از فونت و رنگ مناسب 9- انتخاب ادبیات مناسب برای سایت و احیانا بسیاری از موارد دیگر که می تواند باعث یک تجربه کاربری موفق شود.

تجربه کاربری موفق به همراه سئوی قوی میتواند تضمینی برای موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی شما باشد. اما گاهی این دو در مقابل یک دیگر می باشد اکنون 4 لحظه این تقابل را شرح خواهیم داد.4 لحظه و زمان تقابل میان تجربه کاربر و سئو به شرح زیر می باشد:

1- ساختار صفحه بندی و آدرس دهی

2- منوی سایت هم در تجربه کاربر و هم در سئو مهم می باشد به شرط رعایت نکات ریز آن

3- عبارت و عنوان استفاده شده برای محصول و یا خدمات باید رسمی باشد

4-محتوا برای ربات گوگل قابل درک باشد..

برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

آیا کاربر را راضی نگه داریم یا ربات های گوگل را


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها وسئو و بهینه سازی"

تلفن مشاوره:  36040001 - 051 (10 خط)


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۱۸
دی


گوگل نمیخواهد به هیچ عنوان جایگاه خود را به عنوان یک موتور جستجو از دست بدهد. گوگل تلاش میکند انحصارطلبی و انحصارگری خود را به عنوان بزرگترین غول جستجوگر اینترنت حفظ نماید. بنابراین قطعا آینده سئو و جایگاه صفحات وب در اندیشه های گوگل خواهد بود اما گوگل به چه سمتی میرود تحقیقات نشان میدهد گوگل 3 عامل اساسی و مهم را در سالهای اخیر و در آینده پیش خواهد برد :

1- اهمیت ویژه دادن به پلت فرم موبایل

2- کمک گرفتن از الگوریتم هوش مصنوعی یا (الگوریتم رنک برین (RankBrain) )

3- اهمیت ویژه دادن به محتوای صوتی و شاید تصویری......


برای مطالعه بیشتر این مقاله کلیک نمایید.

آینده سئو در دستان کیست؟


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت" 

تلفن مشاوره :  36040001 - 051 (10 خط )


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 
۱۸
دی


 مجید بابائی/کارشناس ارشد تجارت الکترونیک

ایمن نمودن کسب وکار در مواجهه با قطع تلگرام و اینستاگرام

تجارت در ذات خود به مانند میدان نبردیست برای مردان آهنین کسب و کار که بی وقفه در حال جنگند و امروزه با رکود حاکم بر فضای اقتصادی جامعه، بی رحمی نیز چاشنی این جنگ شده است. در این آشفته بازار اقتصادی استفاده از ظرفیتهای بی بدیل فضای مجازی توانسته به عنوان ابزاری کارآمد برای عموم صاحبین کسب وکار مبدل شود و بر روند کسب وکارها تاثیر به سزایی بگذارد، مثلا استفاده از پلت فرمهای چون: تلگرام، اینستاگرام، لاین،‌‎ واتس‌آپ، وی چت، .... که جایگاه ویژه ای در ایران پیدا کرده اند.

حال باید دید ، اتفاقات اجتماعی و امنیتی چند روز اخیر در ایران که بار دیگر بی ثباتی جایگاه این رسانه ها را به نمایش گذاشته است، تا چه اندازه می تواند چهره غیر قابل اعتماد این ابزارها را برای انجام کسب وکارنمایان کند؟!

البته لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نمی توان از برخی اثرات مثبت ، این گونه رسانه ها در فضای کسب وکار ایران چشم پوشی کرد. ولی درنهایت باید به دنبال سرویسی پایدار بود که تمام و کمال در دسترس و اختیار عموم مردم وصاحبین کسب وکارقرار بگیرد. به جرات می توان گفت که تنها ابزار پایدار وقابل اتکا برای صاحبین کسب وکار در فضای مجازی، وبسایت خودشان می باشد.

مالکیت آدرس یک وب سایت، مهمترین مزیت این رسانه می باشد که با پرداخت هزینه در قالب یک قرارداد قانونا به نام متقاضی ثبت می گردد. بنابراین در بین عموم رسانه های مرسوم در فضای مجازی، استمرار مالکیت یک وب سایت از بالاترین درجه اعتبار برخوردار است.

لذا پیشنهاد می‌شود از رسانه‌هایی چون وایبر، تلگرام، اینستاگرام و... فقط بعنوان ابزارهایی برای ارتقا پایگاه اینترنتی(وبسایت) استفاده شود تا در زمان قطع سرویسهای مذکور کسب وکارهای وابسته به فضای مجازی دچار اختلال نشوند.


"گروه وب مک مشهد ، مشاور شما در بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب وکاری باکیفیت"

 

تلفن مشاوره :  36040001 - 051 (10 خط )

جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید :