گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC)

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸ ب.ظ


مدیریت چرخهٔ عمر محصول  (Product Lifecycle Management)از مفاهیم مهم بازاریابی است. در بازاریابی برای هر محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود، یک چرخه‌ای قائل هستند که محصول در طول عمرش مراحل مختلف آن را طی می‌کند. مراحلی که هر کدام ویژگیهای خاصی دارند و نیازمند اقدامات ویژه‌ای هستند تا سازمان را قادر سازد که به بهترین شکل از آن محصول سود ببرد.


این مراحل عبارتند از:
1.    دورهٔ معرفی
2.    دورهٔ رشد
3.    دورهٔ بلوغ
4.    دورهٔ افول

 طبیعتاً هر کدام از این دوره‌ها نیازمند استراتژی بازاریابی به خصوص، ترکیب ویژه‌ای از آمیختهٔ بازاریابی و مدیریتی ویژهٔ همان دوره است. بنابراین باید بپذیریم که شناسایی این چرخه اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

چرخه عمر محصول


هرچند بسیاری از محصولات در دورهٔ معرفی به بازار، شکست می‌خورند و وارد دوره‌های بعدی نمی‌شوند، اما در صورت گذر از مرحلهٔ معرفی، مراحل رشد و بلوغ و افول نیز در ادامه خواهد آمد.
اما در هر مرحله چه استراتژی‌هایی را باید اتخاذ نمود؟

برای مطالعه ادامه مقاله مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC) کلیک کنید.

"وب مک مشهد، مشاور ومجری سئو و بهینه سازی وب سایت"

باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)


  • وب مک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی