مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC)
مدیریت چرخهٔ عمر محصول (Product Lifecycle Management)از مفاهیم مهم بازاریابی است. در بازاریابی برای هر محصول جدیدی که وارد بازار میشود، یک چرخهای قائل هستند که محصول در طول عمرش مراحل مختلف آن را طی میکند. مراحلی که هر کدام ویژگیهای خاصی دارند و نیازمند اقدامات ویژهای هستند تا سازمان را قادر سازد که به بهترین شکل از آن محصول سود ببرد.
این مراحل عبارتند از:
1. دورهٔ معرفی
2. دورهٔ رشد
3. دورهٔ بلوغ
4. دورهٔ افول
طبیعتاً هر کدام از این دورهها نیازمند استراتژی بازاریابی به خصوص،
ترکیب ویژهای از آمیختهٔ بازاریابی و مدیریتی ویژهٔ همان دوره است.
بنابراین باید بپذیریم که شناسایی این چرخه اهمیت ویژهای دارد.
هرچند بسیاری از محصولات در دورهٔ معرفی به بازار، شکست میخورند و
وارد دورههای بعدی نمیشوند، اما در صورت گذر از مرحلهٔ معرفی، مراحل رشد و
بلوغ و افول نیز در ادامه خواهد آمد.
اما در هر مرحله چه استراتژیهایی را باید اتخاذ نمود؟
برای مطالعه ادامه مقاله مدیریت چرخهٔ عمر محصول (منحنی PLC) کلیک کنید.
"وب مک مشهد، مشاور ومجری سئو و بهینه سازی وب سایت"
باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)
- ۹۶/۰۸/۲۵